آشنایی با متریکس

در این بخش شما به عنوان یک صاحب اپلیکیشن یا دیجیتال مارکتر متوجه می‌شوید که چرا برای گسترش یک اپلیکیشن به سرویس اتریبیوشن نیاز دارید، و در ادامه با نحوه‌ی شروع به کار با پلتفرم اتریبیوشن متریکس نیز آشنا خواهید شد.

سوالی که به‌عنوان یک اپ مارکتر ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که چگونه می‌توانید بهترین منابع برای جذب کاربر جدید را شناسایی کنید؟

لازمه‌ی شناخت این منابع، داشتن شناخت بیشتر درمورد نحوه عملکرد تبلیغات قبلی‌تان، میزان تعامل کاربران با آن تبلیغات و شناخت رفتار کاربران جدید جذب شده درون اپلیکیشن است که به شما کمک می‌کند که در کمپین‌های بعدی مخاطبان هدف خود را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید و به تبع کاربران باکیفیت‌تری را نیز جذب کنید.

متریکس به‌عنوان یک ابزار تحلیلگر شخص ثالث، تلاش می‌کند تا نتایج کمپین‌ها در هر یک از کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی را در قالب گزارش‌هایی شفاف و قابل‌فهم به تبلیغ دهندگان ارائه دهد؛ شما به عنوان یک اپ مارکتر پس از مشاهده و مقایسه نتایج کمپین‌ها در کانال‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی مختلف، می‌توانید با انتخاب بهترین منابع، بودجه تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کنید و تبلیغات مؤثرتری را تجربه کنید.

شروع استفاده از متریکس

برای استفاده از خدمات متریکس باید مراحل زیر را طی کنید:

  • قدم اول: ارسال درخواست دمو

  • قدم دوم: ایجاد رمز عبور پس از اینکه درخواست شما از سمت متریکس تایید شد، یک لینک ورود به ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده بودید ارسال خواهد شد که از طریق آن لینک می‌توانید اقدام به ایجاد رمز عبور کنید و وارد داشبوردتان شوید.

  • قدم سوم: تکمیل اطلاعات کاربری در بخش حساب من یا Account

  • قدم چهارم: دادن دسترسی به اعضا درصورت نیاز در بخش اعضا یا Members

  • قدم پنجم: ثبت اپلیکیشن در بخش اپ‌ها یا Apps

  • قدم ششم: پیاده سازی SDK متریکس داخل اپلیکیشن باتوجه به مستندات متریکس

  • قدم هفتم: تست SDK و اطمینان از درست بودن پیاده سازی دقت کنید که قبل از انتشار نسخه جدید اپلیکیشن باید از درست بودن پیاده سازی SDK اطمینان حاصل کنید. راهنمایی

  • قدم هشتم: ساخت ترکر داخل داشبورد متریکس از بخش ساخت ترکر یا Create a tracker. راهنمایی

سوالات متداول

  1. آیا با یک ایمیل ثابت می‌توانم چندین اکانت کاربری در متریکس داشته باشم؟ خیر، با ایمیل تکراری نمی‌توانید درخواست دموی جدیدی ثبت کنید با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

  2. اطلاعاتی که موقع درخواست دمو وارد میکنم آیا بعدا قابل ویرایش است؟ بله، بعد از ورود به داشبورد از بخش حساب من (Account) می‌توانید اطلاعاتتان را ویرایش و تکمیل کنید، برای تغییر ایمیل کاربریتان نیز باید درخواستتان را به support@metrix.ir ارسال کنید.

  3. آیا برای هراپلیکیشن باید در متریکس اکانت جدا داشته باشم؟ خیر، داخل یک اکانت می‌توانید چندین اپلیکیشن ثبت کنید.

  4. لینک فعالسازی برایم ارسال نمی‌شود، علت چیست؟ پیام مربوط به لینک اسپم شده، یا موقع ایجاد درخواست دمو آدرس ایمیل را به اشتباهی وارد کردهاید (در این صورت با پشتیبانی تماس بگیرید)

  5. پس از ارسال درخواست دمو چه مقدار طول می‌کشد تا درخواست من پذیرفته شود؟ نهایت تا 2 ساعت بعد از ارسال درخواست دمو، پشتیبانی با شما تماس خواهد گرفت (درصورت عجله داشتن برای استفاده از خدمات با پشتیبانی تماس بگیرید)

  6. اپلیکیشن من داخل هیچ مارکتی نیست، آیا می‌توانم از سرویس متریکس استفاده کنم؟ بله، شما هم باید مراحل پیاده‌سازی SDK را طی کنید و به جای انتشار آن داخل مارکت، نسخه جدید را روی سایت یا هرجای دیگری که کاربر اقدام به دانلود اپ می‌کند منتشر کنید.

  7. SDK درست پیاده‌سازی شده اما بعد از تست همچنان نصبی شمارش نشده، علت چیست؟ یکی از علت‌های شمرده نشدن نصب جدید این است که روی دستگاهی که تست را انجام دادید، اپلیکیشن از قبل نصب بوده و یا نصب بوده و سپس پاک شده است. (دقت کنید که باید روی دستگاهی که تابحال اپلیکیشن روی آن نصب نبوده تست SDK را انجام دهید) یکی دیگر از دلایل هم این است که پس از نصب، اپ را باز نکرده‌اید؛ دقت کنید که متریکس باز شدن اپلیکیشن را به عنوان نصب جدید می‌شمارد.

  8. برای پیاده‌سازی SDK نیاز به App ID دارم، اپ آیدی را از کجا می‌توانم بردارم؟ از بخش تنظیمات اپ داخل داشبورد متریکس و سپس از قسمت اطلاعات اپ یا App Info می‌توانید با فشردن دکمه‌ی کپیApp ID آن‌را بردارید. AppID